De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LOQED Touch op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Hieuwie 21-11-2023

Maak het jezelf makkelijk!

Geschreven voor: LOQED Touch

Ik probeer in en om het huis slimmer gebruik te maken van apparatuur om dingen te automatiseren. Deze smart lock is een goede aanvulling. Kwalitatief goed en er erg makkelijk om met 1 touch de deur te openen.

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Makkelijk installeren
  • Reactiesnelheid

Minpunten

• Bluetooth performances kan beter

Ladysab82 12-11-2023

Lage verwachting, aangenaam verrast!

Geschreven voor: LOQED Touch

Dikwijls stap ik uit mijn auto en ervaar ik de luxe van keyless entry. Nadeel is dat de autosleutels dus altijd onderin de tas liggen, want niet nodig voor de auto. Vaker dan eens heb ik gedacht: 'Hoe handig zou het zijn wanneer je de voordeur ook keyless kan openen'. Super dus dat ik de kans heb gekregen om LOQED Touch Smart Lock te testen, want in mijn eerder zoektocht ben ik gestrand bij gebrek aan vergelijking.

In een mooie doos wordt het product gepresenteerd, feestje om uit te pakken. Gelukkig heb ik een handige man dus de installatie lag in zijn handen, maar met de app en de stap voor stap instructie dmv filmpjes, was het mij zelf ook aardig gelukt denk ik. Eigenlijk is het alleen een kwestie van de cilinder vervangen, dekplaat en klink. Naast de fysieke installatie is de digitale installatie helemaal fluitje van een cent. Verbinden met Wifi zo gedaan en met gemak voeg je sleutels toe voor huisgenoten en laat je het slot 's avonds vanzelf vergrendelen. De app oogt wat basic, maar dat maakt het ook wel voor iedereen toegankelijk.

Wanneer je met de auto aan komt rijden en de oprit opdraait zie je het display op de deur al oplichten. Je bent binnen 500 meter en eens simpele aanraking op de sensoren zorgt dat de deur unlocked én opent. Ideaal wanneer je je handen vol hebt met bijvoorbeeld boodschappen. Het was even zoeken maar ook bij de deur uitgaan houdt je de sensor langer vast en de deur is op slot. Ook via de app is de deur op afstand altijd te (un)locken, handig als je twijfelt of de deur wel op slot is.

Spannendste vind ik de veiligheid. Ik ben een gadgetfan, maar moest nog wel overtuigd worden dat het niet gehackt kan worden. Dit is het enige slot op dit moment dat een een veiligheidsgarantie kan bieden. En mocht jouw telefoon leeg zijn om niet binnen bereik, geen nood want je kan ook een pincode intoetsen op het touch panel. Moet wel toegeven dat dat niet erg gebruiksvriendelijk is; kleine gevoelige knopjes en ook een klein display.

Conclusie: aangenaam verrast en een blijvertje!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Nooit meer op zoek naar sleutels
  • Veilig
  • Handige app
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Motortje maakt veel herrie
  • Code intoetsen is wat klein en onhandig
  • Prijzig

m***@b************ 12-11-2023

Van ergernis naar veiligheid en gemak

Geschreven voor: LOQED Touch

Ik ben in de mogelijkheid gesteld dit automatische slot te testen.

Van wat begon met software koppeling en installatie problemen, is nu vooral gemak en veiligheid wat de boventoon voert.

Installatie

De installatie wil ik graag splitsen in twee onderwerpen het fysiek plaatsen en de software.

A. Fysiek plaatsen
Daar waar ik had verwacht de meeste moeite te hebben het fysiek plaatsen van het slot ging eigenlijk alles van een leien dakje.
De app die ik al had geïnstalleerd Help je stap voor stap in het plaatsen van dit slot.

Na het plaatsen en tijdens het kalibreren kwam ik er achter dat een onderdeel niet 100% recht zat. na dit te hebben aangepast werkte het slot perfect!

B. De app

De app werkt goed. Wat een grote plus is, is dat het je stap voor stap meeneemt in het installeren.

Als laatste onderdeel van de installatie via de app moet het slot worden gekoppeld aan de losse bridge. Via de app koppel je het wifinetwerk en de bridge met het slot. Bij mij was een nieuwe firmwareversie beschikbaar voor het slot, en werd deze automatisch gedownload en geïnstalleerd.

De app doet wat het moet doen, maar verwacht niet een vooruitstrevende of intuïtieve app.
Ook het delen van sleutels werkt zonder problemen. Wel moet de ontvanger de app geïnstalleerd hebben. Hoewel een webversie ook mogelijk is.

Het automatisch laten sluiten werkt wel (moet je wel apart aanzetten) maar gaat mij net iets te snel en heb dit weer uitgezet.

Platform

Ik heb het slot op 2 manieren gekoppeld.
Via Google Home dat werkt prima.

Zelf wil ik graag iets meer controle en heb Home assistant als platform. Ook daar werkt de integratie heel soepel en kan je wat meer automatiseren.

Overige opmerkingen en bevindingen

Het slot werkt na de eerste installatie perikelen uitstekend
Het touch scherm doet uitstekend zijn werk. Ook je telefoon vergeten is geen probleem als je een persoonlijke code hebt ingesteld kan je altijd het slot ontgrendelen.

De bridge vraagt wel een stopcontact enigszins in de buurt van het slot, omdat dat het koppelen makkelijker en stabieler maakt.

Al met al een slot wat ik zeker zou aanbevelen

Pluspunten

• Deur op slot wanneer jij dat wilt
  • Sleutels makkelijk te delen

Minpunten

• Initiële installatie met veel connectie issues
  • Code invoeren met slecht weer duurt net te lang

m******************@g******** 07-11-2023
Geschreven voor: LOQED Touch

Ik heb het Loqed slot nu een aantal weken mogen testen. Al met al ben ik erg tevreden. Loqed belooft een installatietijd van 20 minuten, maar dat heb ik helaas niet gehaald. Vooral het oude deurbeslag verwijderen kostte mij meer tijd dan verwacht. Toen dat eenmaal gelukt was, verliep het verder vrij soepel. Het deurbeslag bevat batterijen, ze zeggen dat je hier een halfjaar mee kan doen. Ik heb het te kort getest om te kunnen zeggen dat dat klopt. De touch to open optie werkt heel goed en is erg fijn. Deze optie gebruiken wij het meest. De code werkt goed als back-up, maar het duurt erg lang om deze in te toetsen. Ook is het fijn dat je het slot op een bepaald tijdstip automatisch op slot kan laten gaan. Voor de avond/nacht is dat top!

j********@h********** 07-11-2023

Smart lock

Titel: Een Diepgaande Blik op de LOQED Touch Smart Lock

Ik heb het genoegen gehad om de LOQED Touch Smart Lock uitgebreid te testen en wil graag mijn ervaringen met dit product delen. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de functionaliteiten en het design van de smart lock.

Een van de meest indrukwekkende eigenschappen van de LOQED Touch Smart Lock is het eenvoudige 'Touch to Unlock' systeem. Gedurende mijn testperiode werkte dit mechanisme buitengewoon goed en zorgde voor een moeiteloze en snelle toegang tot mijn woning. Het voelde zeer intuïtief aan en bood een moderne en handige alternatief voor traditionele sleutels. Wat mij ook opviel is dat het slot behoorlijk wat geluid maakt bij het openen en sluiten van het slot. In mijn ogen zou dit wel wat minder mogen.

Helaas heb ik wel een klein probleempje ervaren tijdens mijn testperiode. Op een bepaald moment merkte ik dat het 'Touch to Unlock' systeem niet meer goed reageerde. Dit was teleurstellend, aangezien het juist een van de meest aantrekkelijke functies van de smart lock is. Ik hoop dat dit een eenmalig incident was en dat het geen structureel probleem is.

Wat betreft de batterijen, ben ik het met u eens dat een oplaadbare lithium-polymeer batterij een wenselijke optie zou kunnen zijn. Dit zou niet alleen milieuvriendelijker zijn, maar ook kosteneffectiever op de lange termijn. Het zou fijn zijn als LOQED dit overweegt voor toekomstige versies van het product.

Afgezien van het kleine ongemak met het 'Touch to Unlock' systeem en de batterijen, ben ik over het algemeen zeer tevreden met de LOQED Touch Smart Lock. Het biedt een hoge mate van veiligheid en gemak, en het moderne design past goed in elk interieur. Ik hoop dat LOQED in de toekomst nog meer innovaties zal brengen om dit product nog beter te maken.

Pluspunten

• Sleutels niet meer nodig

Minpunten

• Batterijen
  • Geluid

René F. 06-11-2023

Fijn gebruiksvriendelijk smartlocksysteem

Geschreven voor: LOQED Touch

Ruim een week geleden heb ik het "Loqed touch smartlock" als testgebruiker ontvangen en geïnstalleerd.
Om te beginnen was ik al aangenaam verrast over de verpakking. Bij het installeren werd ik, met gebruik van de Loqed app stap voor stap door de installatie geleid. Soms was het even goed lezen en goed kijken maar alles wijst zichzelf en uiteindelijk was het vrij snel gefikst. Ook het installeren van de bridge en de gebruikersinstellingen was een fluitje van een cent. Het slot (slotplaat, cilinder, bevestigingsmaterialen etc.) zien er degelijk en keurig afgewerkt uit. Over het touchgedeelte, wat aan de buitenzijde van de deur op de bestaande slotplaat wordt bevestigd, heb ik iets meer mijn bedenkingen. Het is nl. van plastic en daardoor ook kwetsbaar lijkt mij. Over het dagelijkse gebruik van het smartlock kan ik het volgende zeggen. Ik was al in het bezit van een enigszins vergelijkbaar (ook erg fijn) smartlocksysteem van volgens mij ook een Nederlandse fabrikant dus ik had al wel een klein beetje ervaring met het sleutelloos openen van mijn voordeur. De grootste verschillen zijn echter dat de voordeur met mijn "oude" smartlock systeem met de hand (draaiknop) moest worden geopend of afgesloten terwijl in het Loqed smartlock systeem een klein motortje zit die dat voor mij doet. Een ander verschil is dat bij mijn "oude" systeem het bestaande deurbeslag blijft bestaan met uitzondering van de klinken en cilinder. Bij het Loqed systeem wordt het gehele beslag aan de binnenzijde en de cilinder vervangen. Qua gebruikers gemak ben ik zeer tevreden. Het slot is echt met een lichte "touch" te openen en/of af te sluiten. Als ik meer dan 500 meter van mijn voordeur vandaan ben geweest dan komt het slot automatisch uit slaapstand/nachtslotstand en hoef ik maar 1x het paneel aan te raken en de deur gaat open. Ben ik minder dan 500 meter van mijn woning vandaan geweest en ik heb mijn telefoon bij me dan moet ik 2 keer op het paneeltje drukken. Als ik mijn telefoon onverhoopt ben vergeten dan kan ik altijd nog de zelf ingestelde pincode gebruiken. Het nadeel van de pincode op het paneeltje vind ik dat het nogal kleine cijfertjes zijn. Zonder leesbril gaat het mij niet lukken. Voor mij zou een los paneeltje op de muur of een andere plek met wat grotere cijfers een uitkomst zijn maar ik weet niet of dat technisch kan. Een ander minpuntje voor zover je daarvan kan spreken is het geluid van het motortje. Je hoort dat best goed. Dat is ook wel een kwestie van wennen want nu na een week valt het al wat minder op maar je hoort het wel.
Ook het gebruik van de app is zeer eenvoudig. Je kan makkelijk sleutels toewijzen aan anderen en de instellingen beheren. Ook de tijdlijn is duidelijk. Je kan precies zien wie wanneer de deur heeft afgesloten of ontgrendeld. Ik heb nog niet alle instellingen gebruikt zoals het zogenaamde touwtje uit de deur waarbij de deur voor iedereen te ontgrendelen is zolang die toepassing aan staat. Ook heb ik de deur nog niet op afstand ontsloten en ook nog niemand (buiten mijn gezin) op afstand een tijdelijke virtuele sleutel gegeven om eventjes naar binnen te gaan.
Kort samengevat ben ik zeer tevreden over het Loqed smartlock systeem. De gebruikte materialen zijn netjes en degelijk met uitzondering van het tochpaneel aan de buitenzijde. De installatie is eenvoudig. Het gebruik van het slot voldoet aan de verwachtingen en is zeer gebruiksvriendelijk. Het geluid van het motortje is wat minder fijn maar misschien wen ik er aan en hoor ik het over een tijdje niet eens meer. De bediening met de pincode is ook iets lastiger voor mij (zonder bril). Verder is de app duidelijk en makkelijk in gebruik.
Over het batterijverbruik kan ik nog geen uitspraak doen. Men zegt minimaal een jaar maar dat weet ik dus niet. Over de prijs kwaliteit kan ik ook geen echte uitspraak doen. Het slot is zeker niet goedkoop maar je hebt er wel veel plezier en gemak van dus dat moet een ieder zelf afwegen.
Het slot is wat mijn betreft zeker een aanrader.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • Gebruikte materialen
  • App gebruik
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• motorgeluid
  • touchpaneel aan de buitenzijde lijkt fragiel
  • pincode gebruik voor mensen met een leesbril

o****@o****** 06-11-2023

LOQED Touch Smart Lock, handig, makkelijk en veilig.

LOQED Touch Smart Lock

Ons hele huis is al smart, maar het enige wat nog ontbrak was een slim slot. Ik heb het Loqed Toch Smart Lock mogen testen en ik ben onder de indruk van de kwaliteit en de manier van werken.

Het slot monteren in een half uurtje is positief gedacht, maar het is wel goed te doen, zeker met de stap-voor-stap video beschrijving. De schroefjes die erbij zaten voor het bedienpaneeltje waren te kort en de wat langere schroeven waren te lang. Door er zelf een ringentje tussen te zetten was het probleem opgelost. Dit heeft hoofdzakelijk te maken met het soort deur waar het slot op komt te zitten.

Het installeren en inrichten van de app is ook makkelijk. Je kan in de app verschillende dingen instellen zoals een tijdelijk pincode, tijdstippen waarop iemand evt. de woning kan binnenkomen en het vergrendelen en ontgrendelen van het slot.

De Pincode invoeren op het slot is wat omslachtiger en ook, afhankelijk van de deur, wat lastiger te lezen. Omdat het slot wat dieper en onder de deurklink zit is de pincode niet altijd goed te lezen. We hebben een aantal personen in de omgeving een pincode toegekend en allen kwamen met dezelfde feedback, lastig te lezen en omslachtig invoeren van de code.

Het slot en beslag zelf ziet er degelijk en strak uit, het maakt wel wat lawaai bij het openen en sluiten, maar we ervaren dat niet als storend of hinderlijk.

Ondanks dat we eerst wat sceptisch waren tegen een smart slot, willen we nu niet anders meer en zullen we zelfs nog een aantal andere deuren hiermee uitrusten.

• App
  • Instel mogelijkheden
  • veilig
  • erg makkelijk

Minpunten

• pincode invoeren
  • geluid

Floris 03-11-2023

Fijn en veilig slot. Gebruiksvriendelijk en handig.

Geschreven voor: LOQED Touch

Ik heb de Loqed Touch Smart Lock nu een paar weken in gebruik en ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik zal in mijn review een aantal belangrijke punten goed toelichten.

Installatiegemak
Loqed belooft een installatietijd van 20 minuten. Heel eerlijk... Dat zal je niet halen. Ik deed er ongeveer een uur over. Installatie is wel erg makkelijk, in de Loqed app krijg je een stap voor stap toelichting met tekst en beeld. Twijfel je over je eigen technische vaardigheden, installeer dan tijdens kantooruren, dan kun je de helpdesk bellen als je er niet uit komt. Mij is het zonder problemen gelukt, alles werkte direct.

Design
Over smaak valt niet te twisten. Ik vind het Smart Lock er goed uit zien. Binnen wordt het deurbeslag volledig vervangen door het beslag van de Loqed, en buiten wordt er een touchpad over het oude sleutelgat geplaatst.

Gebruiksvriendelijkheid en app
Nadat ik een tijdje had gespeeld met de app begreep ik redelijk goed hoe alles werkte. Je maakt digitale sleutels aan voor bewoners. Zoals je partner, of kinderen. Je kan hier bepaalde regels op instellen. Bijvoorbeeld welke van drie openmogelijkheden de persoon mag gebruiken, of op welke dagen de sleutel werkt. Handig als je bijvoorbeeld een poets hebt die op een vaste dag komt. Iedere gebruiker kan zijn eigen pincode instellen. Je kunt gebruikers makkelijk toevoegen of verwijderen, handig als een vriend bijvoorbeeld de planten water komt geven tijdens jouw vakantie.

Je kunt ook andere regels instellen. Bijvoorbeeld dat je deur doordeweeks om 23:00 automatisch op het nachtslot gaat. Of je kunt instellen dat iedereen op een bepaalde periode met touch to open binnen kan komen, handig als je kinderen buitenspelen bijvoorbeeld.

De drie openmogelijkheden zijn overigens:
Code: Dit werkt prima, maar is wel de langzaamste methode. In praktijk zul je dit vooral als backup gebruiken.

De app: Open het slot eenvoudig in de app met je mobiel. Dit kan je overigens van overal doen, je hoeft dus niet in de buurt te zijn van het slot. Zolang je slot en je mobiel verbonden zijn met het internet maakt afstand niet uit. Bij ons werkte dit altijd.

Touch to open: Dit de fijnste open methode. En is ook de methode die je in praktijk het meest zult gebruiken. Het slot of twee bluetooth punten, binnen en buiten. Het slot weet dus aan welke kant van de deur je staat. Kom je binnen 3 meter, dan opent het slot met een druk op de knop. Je hoeft je mobiel dus niet uit je zak te halen. Dit werkt erg snel. Deze methode is waarschijnlijk een van de belangrijkste redenen dat je het slot koopt.

Al met al zijn wij zeer tevreden met dit slot. Het geeft je veel mogelijkheden met betrekking tot het openen van je deur, zonder dat alles en iedereen een sleutel van je huis heeft. Wij hebben maar twee kleine nadelen kunnen ontdekken: De motor is vrij luid, dus je hoort hem wel goed werken als hij open of dicht gaat. En de motor doet er een seconde of 5 over om het slot van het nachtslot te halen. Niet gigantisch lang, maar ook niet snel. Overigens kun je vanaf de binnenkant het slot altijd nog handmatig op- en van het nachtslot halen. Kleine nadelen, waar wij geen last van hadden. Maar ik vond het wel eerlijk om te benoemen.

Pluspunten

• Veiligheid
  • Gebruiksgemak
  • Veel opties

Minpunten

• Geluid slot

Sjtienuh 02-11-2023

Handig slot maar hoe secure?

Geschreven voor: LOQED Touch

Ik heb dit slot een aantal weken mogen testen en schrijf hierbij mijn bevinden.

Het slot zit verpakt in een nette stevige verpakking. Wat me direct opvalt is dat er een grote binnen unit in zit met een aantal onderdelen en heel veel batterijen. Persoonlijk vind ik dit laatste een nadeel. Het liefst had ik hier een accupack gezien welke ook direct oplaadbaar is.

Het bevestigen van het slot gaat heel eenvoudig en er zijn uitgebreide filmpjes te vinden op internet wanneer dit niet 123 lukt.

Voor het in gebruik nemen dient er een account aangemaakt te worden waarmee je daarna het slot kan gaan koppelen. De eerste keer liep het koppelen noet geheel vlekkeloos waarna ik een reset heb uitgevoerd waarna ik het traject opnieuw heb doorlopen en het vlekkeloos verliep.

Om de deur te openen kunnen er meerdere optied gebruikt worden. Meest handige is om in te stellen dat zodra er een vertrouwde telefoon in de buurt komt het slot er direct af gaat.

Mocht je niet thuis zijn en je kids willen binnen kan je op afstand het slot openen.

Enige eventuele minpunt blijft de cloud en de security er rondom.

Pluspunten

• Makkelijk te monteren
  • Ideaal om snel binnen te komen

Minpunten

• Batterijen
  • Groot
  • Hoe secure?